07 maj, 2009

Nya tider för familjen Amritzer!

Igår var en spännande dag! Maria och jag var med barnen och hälsade på i deras nya skola (Eklidsskolan) i Tullinge. Jättemysig liten skola med atmosfär (mycket mindre än Orionskolan i Märsta där barnen går nu)... Lärarna var så gulliga och naturliga. Adams fröken har precis flyttat till en hästgård och kvittrade om det... Adams klassrum har en "smartboard"! Vad är det, undrar säkert du... Jo.., du, det är en stor jättedator 2x2 meter med "touch screen" som sitter monterad på väggen längst fram i klassrummet... Du kan surfa direkt under lektionstid, köra powerpoints, visa filmer och spara undervisning osv... Hur häftigt och hur modernt som helst!



Barnens nya skola

Efteråt åkte vi in till Gamla Stan hela familjen för att äta lunch tillsammans och fira barnens nya skola och även de facto att vi köpt ett så fint hus på Skogshemsvägen i Tullinge. Stor veranda i söderläge, trädkoja och pool i trädgården... Vi ville äta fint men eftersom barnen fick bestämma så blev det ju naturligtvis pizza ändå... Så mysigt, vi blev så där fnittriga och tramsiga hela famlijen och bara satt och njöt tillsammans efter maten...



En av gränderna i Gamla Stan

Sedan tränade jag på ett gym på Garnisonen på Östermalm, träffade en nyfrälst vän
och åkte pendeln hem till Märsta igen... Hemma lever vi livet bland flyttkartongerna (kaos) just nu... Igår kämpade jag med att få ner min stora älgtrofé från väggen och idag ska jag få några starka vänner att hjälpa mig baxa ner vapenskåpet från övervåningen... Flyttlasset från Märsta till Tullinge går på lördag!


Ikväll är det visionsmöte i Skepptuna bygdegård och vi fortsätter bygga och snickra på "drömkåken" dvs SOS Church Stockholm. Visionsmötet börjar kl 18:30, välkomna alla byggare och nyfikna! Klicka för vägbeskrivning.

Obs! Obs! Obs! Söndagen den 24 maj i avslutningen av Harvest Cry kommer vi att ha dopfest! Redan två nyfrälsta anmälda. Hjälp och guida fler till dop nu och anmäl till; emma.gustafsson@missionsos.org. Jag ber och tror att vi kommer att döpa ett helt gäng!

Vi hörs!