13 juni, 2009

Ledarcoaching a´la Joyce Meyer

Höll ett bibelstudie för mina ledare innan jag flög till USA vilket var ett sammandrag av en av Joyce Meyers senaste böcker... Tänkte dela med mig till alla mina bloggläsare här också... SOS ledarna fick tio enkla råd av Joyce i onsdagskväll, håll tillgodo:

1) Gör en sak i taget. Heb 12:2

2) Var nöjd med det du har. Heb 13:5, Fil 4:11

3) Släpp taget om det som ligger bakom. Jes 43:18, Fil 3:13, 1 Mos 13:14-15

4) Lär dig säga nej. Jak 5:12

5) Var dig själv. Gal 6:4

6) Var snabb att förlåta. Matt 6:14, Jak 1:20

7) Fundera inte för mycket. Ords 3:5

8) Umgås med enkla människor. Ords 22:24

9) Organisera. Ords 31:27

10) Lev med tidsmarginaler. 1 Kron 23:25

Nästa gång vi träffas ska jag försöka mig på ett sammandrag av en ledarcoaching av Brian Houston... Den ledarsamlingen blir först i augusti men mina älskade SOS pastorer och ledare förtjänar bara det bästa och därför privat-studerar och pluggar jag ledarskapslitteratur i sommar... Jag måste ju inte uppfinna hjulet igen, eller hur?! Det finns så mycket bra ledarundervisning i den globala kristna församlingen och alltså inte bara min bok, "Musiker Krigare Kung" ;). Det gäller att ha självdistans och kunna skratta mycket åt sig själv när man är pionjär eftersom man gör det mesta för första gången...

Jag har predikat heltid i 18 år i sommar, men känner mig ändå hungrig som en skolpojke på framtiden och livet!

Vi hörs!