14 juli, 2009

Bygge, församlingskultur och sommarkonferenser...

Min fru Maria, jag och Martina började dagen med kaffe, bibelläsning och djupa samtal... Vi läste tre kapitel i Lukas evangeliet (17-19) tillsammans och mitt i kapitel 19 började vi att be ledda av Anden och kunde inte sluta på länge... Jobbar undan lite administration tillsammans med min fantasiske sekreterare Martina Almqvist idag... Martina och jag har jobbat ihop i 12 år och det går som en dans... Vi känner varandra och trivs att jobba ihop... :)

Ska väl äta lite med min familj och Almqvists snart... Annars ska jag försöka hinna tvätta, packa om (Maria hjälper mig...) och även bygga lite på församlingslokalen på Kungsholmen ikväll också... Hela våran husförsamling ska in - kul! Det växer fram en svensk missionsbas och ett pulserande Jesus-center i Stockholm city den här sommaren... Tack helige Ande!

Julia döper i vår pool...


Julia Willkander döpte en tjej i vår pool i helgen som gick och Daniel Elvelyck döper i poolen igen senare i veckan - halleluja! Ett SOS folk, ett Jesus folk, urförsamlingen mitt i city tar form nu... Apostlagärningarnas puls liksom... Dop i poolen, bön i trädgårdsmöblerna, husförsamlingar och grillfester... Sunt liv sammanfattas; starkt inre liv, lärjungaträning och vänner/träning... En vision, inte åtta. En organisation inte fyra olika. En apostolisk församling, dvs; inte tio nyhetsbrev utan ett, inte fyra ekonomier utan en... En tight familje-gemenskap men samtidigt ett väldigt fokserat utåtriktat arbete - gatu och vänskapsevangelisation och stora festivaler, bibelskolor och missionsbaser. Samma tänk. Enhetligt. Fokserat. Varje lärjunge gör och fostrar en ny lärjunge om året och deltar i minst en festival och eller missionsresa! Missionärerna på fältet arbetar och lever lika som trossen här hemma, med undantaget att hemma måste vi försöka kombinera "SOS livet" med ett jobb för försörjning också... Annars ingen skillnad.

Dop på vår bas i Harar, Etiopien...

Imorgon flyger jag till Finland för att predika i Seinäjoki Ishall för tusentals mirakelhungriga människor! Jag längtar! Gillar mitt liv. Den här sommaren stavas harmoni, läkedom och ny tro för framtiden!

Ps; Den svenska favören fortsätter med full kraft! Vänliga och omtänksamma sms från människor som ber för oss, brev/mail med uppriktiga förlåt för förtal och ruttna attityder. Vinden har verkligen vänt påtagligt. Nya kallelser och öppna dörrar! Vi hade jobbat på ändå, men visst är det kul med en ny tid av välvilja och tacksamhet för det vi gör genom Mission SOS!

Vi hörs!