13 juli, 2009

Vilken dag i Stockholm!

Igår, söndag, blev så bra! Hämtade upp Wivi-Ann (ledare, SOS East Africa) i Märsta och åkte med henne till Tullinge... Hon spenderade dagen med oss... Kul och höra att de fortfarande frågar efter "pappa" (som det menar att jag är - otroligt...) i ca 100 SOS församlingar i Kenya, Uganda, Kongo och Rwanda efter mer än tio års frånvaro... Jag blev rörd till tårar över deras längtan och kärlek och måste nog snart besöka församlingarna vi var med och initierade åren 1995-98 när jag reste i de regionerna... Det var berusande att lyssna till Wivi-Annes segerrapporter så här lång tid senare...


Senare på förmiddagen kom min nye irakiske vän Bashar på besök... Bashar är en katolsk sökare som längtar efter Andens liv och gärna vill engagera sig i SOS Church Stockholm... Kul! Vi läste Bibeln och bad tillsammans... Bashar hade med sig arabiska bakverk och choklad - spännande nya smakupplevelser!


Julia och Samuel Willkander kom förbi och drack en kopp kaffe - vi är snart närmsta grannar! Familjen Willkander flyttar in i sitt radhus bara två hundra meter från oss i skiftet juli/augusti - vi fetlängtar...

På eftermiddagen kom Kurt och Anette Petterson med familj för en grillkväll i vår trädgård - mycket kött och många härliga skratt blev det! Min persiske vän Omid Dadary dök också upp och vi blev sittande vid en lägereld i ett hörn av trädgården och filosoferade, skrattade och umgicks till långt efter midnatt... Tack Gud för en så fin vän! Omid växer starkt i sin tro och är ett ljus för Jesus vart han än går fram!

Omid Dadary...

Vilken dag det blev! Stockholm! SOS Church! Tack Gud för alla vänner!

Vi hörs!