09 juli, 2009

Scandinavian tour...

Nu gör jag Norge, Sverige och Danmark på några korta och väldigt intensiva dagar. Det är kul att träffa hungriga, semestrande kristna över hela skandinavien! Husvagnar, förtält,
avslappnade människor på sitt absolut bästa semester humör...

Hedmarktoppen var som vanligt fantastiskt! Jag predikade i tre möten på de norska pingstvännernas bönekonferens. Hade med mig Maria Jensen och Linnea Hagenfors som hjälpte mig med monter och bokförsäljning. Linnea sjöng och rockade, charmade och tog den norska publiken med storm!

Tyvärr missade jag mitt plan från Oslo till Stockholm igår pga vägarbeten och trafikomläggningar så det blev ju att hyra en snabb Ford Focus på AVIS och med den flög jag nästan till Aneby (det gick inte lika snabbt som ett SAS plan, men nästan;)). Jag hann fram i tid till Trosgnistans Smålandskonferens på Ralingsåsgården. Det var 10-års jubileum för mig, predikade där för tionde året i rad och det är alltid sommarens höjdpunkt! Curt Johansson, Göran och David Duveskog slutar aldrig att imponera... Det är inte svårt att explodera när man predikar i den miljön som Trosgnistan skapar. Ett tjugotal rusade fram på frälsningsinbjudan och vi bad för sjuka länge...

Jag sov över hos min mamma och hann att äta frukost med min syster och hennes barn och har nu bilat upp genom ett regnigt sommarsverige för en blixtvisit och mellanlandning i Stockholm (får se om jag hinner bygga lite ikväll i kyrkan ;)). Jag flyger till Köpenhamn tidigt imorgon och ska predika på Christian Hedegaards Evangelist sommarkonferens. Ser mycket fram emot det! Helt nytt sammanhang för mig, uppskattar nya vidder och en chans att lära känna nya människor!

Ps. Gläd er med mig, den svenska favören fortsätter med full kraft. Det är berusande och chockerande att möta denna nya välvilja i landet. Igårkväll bad ytterligare flera personer mig om förlåtelse för dåliga attityder genom åren och jag blev inbjuden till ytterligare en stor församling i Sverige att predika till hösten!

Vi hörs!