03 augusti, 2009

Dagar i Wien...


Mötet i den tysktalande delen av VCC var såå gott igårkväll! Tre österrikare blev andedöpta redan under lovsången innan predikan - alltid lika starkt och underbart när människor börjar tala i tungor för första gången. Att be för och guida människor till ett andedop är verkligen ett sånt privilegium! Älskar andedopet och tröttnar aldrig på att guida hungriga lärjungar in i den upplevelsen, trots att jag gjort det nästan varje vecka de senaste arton åren - halleluja!

Vi gick ut på stan och åt sent efter mötet... Det österrikiska köket hälsade mig välkommen hem! Min "Jägerpfandl" smakade så gott. Vi satt i en trång gemytlig restaurang med fulla sjungande österrikare runt omkring som sa; - välkommen hem Hannes! Tänk att till och med ett gäng fulla skrålande landsmän kan få en att känna sig såå hemma ;).

Snart ska jag träna på ett gym här och ikväll ska jag predika på VCC igen och nu möter jag hela den internationella församlingen måndag och tisdagkväll!

Vi hörs!