31 augusti, 2009

Yr och helt vimmelkantig...

Ja - vad säger man efter helgen?! Maria, jag och pionjärteamet är yra, vimmelkantiga, trötta eller kanske bara sanslöst lyckliga - svårt att sätta ord på vad man egentligen känner efter helgens alla festligheter... Mättnad. Guds välbehag. Den helige Ande har kysst oss blött och passionerat. Favör med hela världen, känns det som... Vi har fått ett eget hem. Vi känner oss trygga och kan äntligen vara oss själva fullt ut. Frihet, glädje och smörjelse... Ja, ja och ja... Hm... :) Wow! Glädjetårar.


Maria och jag klipper det blågula bandet...


Lyckan är total!!!

Nästan 400 glada människor dök upp på Nalen i lördags i samband med vår församlingsproklamation mellan 12:00 - 14:00 och ca 300 personer flöt genom våra nya lokaler på öppet hus på Kungsholmen senare under eftermiddagen - wow! Blommorbuketter och kort i mängder från hela Skandinavien. Ca 30 brev från olika svenska församlingar som lyckönskar och videohälsningar från praktiskt taget hela världen, ja från Indien, Etiopien, Bulgarien, Finland, Thailand och USA... Gäster och representanter från olika länder på plats och en sms bombning som jag aldrig varit med om tidigare...



Familjen Tommy och Ylva Hamréns enorma arbetsinsats i bygget av kyrkan hyllas...

Releasekonserten på Nalen igår eftermiddag sedan... Tjejerna och bandet rockade så fett för Jesus så att änglarna måste dansat salsa och Gud ställt sig upp från sin tron och gungat med och klappat takten... Vi sålde drygt 400 CD skivor efter konserten! Flera stockholmare blev frälsta vår första söndag som församling och många, ja hela familjer vill bli medlemmar nu - välkomna med i arbetslaget och SOS familjen, säger jag bara!

Mingel i på öppet hus i SOS Church...

Inget kan stjäla glädjen just nu tror jag... När jag skulle ta bilen hem från city igårkväll hade någon krossat ena sidorutan på bilen. Med splitter i sätena åkte jag hem sjungandes till vår nya festival CD, överlycklig även om det blev kallt och jag var tvungen att höja volymen lite på motorvägen... En bilruta - vad gör det?! Vi har startat församling i Stockholm city. Jesus bygger Sin församling nu och djävulen har inte en chans! Kolla tidningen Dagens artikel; klicka här...

Vi hörs!