27 augusti, 2009

Alla vinner en lärjunge per år!

Idag har Walter och Linda kommit från SOS Balkan och Bulgarien för att fira vår första församlingsplantering i Stockholm! Vi satt i Sergeltrappan i solskenet och åt mackor till lunch. Vi träffade Carl-Erik Sahlberg (präst i Klara Kyrka) på "plattan". Carl-Erik och hans team delade ut mat till hemlösa. Varma ord av uppmuntran utbyttes och Carl-Erik Sahlberg hälsade oss faderligt välkomna till arbetet och gemenskap för Guds rike i city - han är pappa till så många och en riktig andlig viking som vi respekterar djupt i SOS. Carl-Eriks välsignelser värdesätter vi verkligen. Alla city församlingar vi hunnit träffa hittils har varit så fina och haft en så generös och välkomnande attityd, såsom Filadelfiakyrkan, City Kyrkan, Södermalmskyrkan, Hillsong mfl - så gott att Gud gett oss en välsignad ingång i staden.

Linda och Walter...

Sitter i nya kyrkans konferensrum
och checkar körscheman och trycksaker inför helgen, kollar igenom lyckönskningar, videohälsningar och tar emot blomsterbud - wow - visste jag att det skulle vara så här kul att plantera församling i Sverige skulle vi börjat mycket tidigare... Jag är trött men överlycklig - någon slags euforisk blanding av adrenalin, kaffe, red bull och massor av helig Ande. Allt går dygnet runt just nu, men oj vilket momentum och drag det är! Våra nya bibelskolerekryter var hemma och grillade hamburgare i vår trädgård igår, de representerar drygt tio nationaliteter. Jag har köpt mitt första SL månadskort och blivit stockholmare på riktigt - nu åker jag tunnelbana och pendeltåg och ger bilen till min Maria ;). Ja skallen är full av nya och kul små och stora förändringar. Imorgon kommer mamma och ytterligare en av mina småsystrar för att fira med oss i helgen. Jag är glad för vår graffittivägg i cafeet och världskartan med visionen på en annan vägg inne i vårt auditorium, ljud, ljus och vår simultantolkanläggning mm...


Församlingsproklamation på Nalen på lördag!

Plats: Nalen, Regeringsgatan 74
Tid: 12:00- 14:00

Öppet hus, vi bjuder på kaffe och tårta!
Plats: Mission SOS nya lokaler, Warfvinges Väg 26, Kungsholmen
Tid: 14:30-18:00

Vägbeskrivning

Under hösten kommer vi att arbeta under en slogan i församlingen: Alla vinner en lärjunge per år. Vi har tryckt jättesnygga bokmärken till alla våra medlemmar och elever som vi kommer dela ut i helgen som de förhoppningsvis har i sina biblar och så nöter vi in visionen i hjärta och hjärna - alla vinner en lärjunge per år!

SOS Church Stockholm föds nu. För alla folk till alla folk. Urförsamlingen mitt i Stockholm och till världens ände. Ett nytt liv börjar. Tack Jesus för Din Andes närvaro och blöta kyss från Himlen! Vi älskar Dig och ger Dig ära och tillbedjan!

Vi hörs!