03 september, 2009

På väg till vårt Norska Harvest Cry - 1...

Imorgon bär det av med pendeln till Stockholm Central tidigt (ca 05:00) och sedan med Arlanda Express till flygplatsen... Mitt plan till Oslo lyfter redan kl 07:30. Jag ser fram emot Harvest Cry i Arendal väldigt mycket! Vårt norska SOS gäng är ett vilt, initiativstarkt och mycket professionellt arbetslag med företagaren Ari Mathiesen i spetsen! Vår rektor Daniel Elvelyck (SOS Missionsbibelskola och Ledarskola) har redan bilat dit med ett team från SOS Church... Vi har spännande band med oss i år och jag tror på stark gudsnärvaro i konserter och samlingar, våldsam respons på våra frälsningsappeller och genombrott i varje eftermöte med mirakler och andedop! Gud dra fler norska ungdomar till vår bibelskola och sedan ut till våra missionsbaser för de onådda folkens skull - det är min bön!



Nästa vecka kör vi norska Harvest Cry - 2 i sydnorska Kristiansand! Wow, vad SOS växer! Tack Jesus! Ari Mathiesen, Kennet Thorsland, Aslak Bestul och Terje Govertsen m.fl är grymma och helt enastående ledare och krigare för Guds rike och några av SOS bästa förbundsvänner!

Ari Mathiesen med familj...

Annars jobbar jag väldigt mycket med min ledarskapsundervisning just nu... Ledarskolan och pastorsteamsamlingarna i Stockholm ställer högre krav på mig - en press som utvecklar både mig och våra ledare - halleluja! Idag har jag undervisat ett sammandrag av pastor Tommy Barnetts undervisning... Tommy Barnett (Phoenix, Arizona, USA) har varit i heltidstjänst i över 55 år nu...

Pastor Tommy Barnett...

Här följer ett kort sammandrag av dagens undervisning;

1) "Själavinnarfokus" är själva existensberättigandet för alla församlingens avdelningar.

2) Miraklet och alla begåvningar vi behöver i verksamheten finns redan i "huset" dvs församlingen - leta bland sönerna och döttrarna.

3) Dröm stort och våga drömma på nytt.

4) Församlingen måste sträcka sig ut till hemlösa och trasiga människor.

5) Församlingen ska samarbeta med lokala artister och kändisar i välgörenhetsinsatser i regionen.

6) Illustrerade och kreativa predikningar.

7) Tjäna Gud tillsammans med din familj - Tommys hela familj står i heltidstjänst tillsammans med pappa.

8) Många behovsrelaterade avdelningar och en möjlighet för alla med en dröm att få förverkliga den under församlingens paraply.

Citat ; "Find a need and fill it. Find a hurt and heal it."

Vi hörs!