07 september, 2009

Första söndagen i våra lokaler på Kungsholmen!

Harvest Cry i Arendal, Norge blev en succé! Ca 70 ungdomar rusade fram på frälsningsinbjudan torsdag till lördag kväll och ungefär 25 blev döpta i helig Ande och började tala i nya tungor för första gången! Jag uppskattar att ca 45 av frälsningsbesluten var förstagångsomvändelser vilket är såå bra på en ort med bara ca 30 000 invånare! Ljuvliga lokala församlingar att samarbeta med och en mycket varm gästfrihet - tack till Arendal från alla i SOS - teamet!


Jag tog första planet hem via Köpenhamn och landade i söndags morse 09:20 på Arlanda. Min pojk Adam fyllde åtta år och vi firade honom. Han fick sin efterlängtade "mountain bike"! Tänk att min minsting redan fyllt åtta år och går i tvåan!

Adam på skidsemester i vintras...

Kl 16:00 sparkade gudstjänsten i SOS Church igång på Kungsholmen och allt var över förväntan från första sekund! Vi räknade in drygt 130 vuxna besökare och dessutom mycket barn! Två blev frälsta och tre andedöpta och någon bestämde sig för att låta döpa sig! Jag började predika min höst serie om den helige Ande del 1 av 11 och dagens titel var; "Du, den heliga Ande och heliga platser"... Elvira Åsmus var koordinator, Maria Evermin berättade om sin första upplevelse av den helige Ande och Martina Almqvist insamlingstalade - wow vilka människor och begåvningar! Julia med team var som vanligt outstanding. Men det var egentligen inte programmet utan "anden" och atmosfären genom hela kvällen som var så speciell - familjärt, avslappnat och en stark underström av den helige Ande... Hemmakänslan! Rå och uppsluppen glädje! Mirakelförväntan! Vad ska hända nästa vecka?! Vi hade en paus på ca 15 minuter och sparkade sedan igång "bön för Stockholm" vilket vi kommer att köra första söndagen i varje månad efter mötet på kvällskvisten! Ca 60 vuxna stannade för lovsång, nattvard och vild bön! Lycka!

Församlingens vision...

Vi hörs!