29 oktober, 2009

Äventyr i Mellanöstern

När du läser dessa rader är jag på väg till Israel med goda vänner... Flyger från Arlanda via Wien till Tel Aviv... Gott att mellanlanda i kära hemlandet även om det blir väldigt kort. På flygplatsen hinner jag köpa upp mig på lite österrikiska kortlekar till vänner som jag lärt upp i "det ädla kulturspelet; Vierbauernschnapser" :). Flera vänner har länge tjatat om sin egen kortlek så nu får vi ju ombesörja och bara fixa den saken då... Tio dagar i Mellanöstern tillsammans med Göran Duveskog, Daniel Viklund, Omid Dadary, Tommy och Ylva Hamrén - kan det bli bättre resesällskap?! Helen och Ronny Salvo ska visst möta upp oss för några dagar i Jerusalem också - kul!

Sachne nationalpark...

Västra muren i Jerusalem...

Israel, ett modernt mirakel och en upptäcksfärd i Bibeln. Israel, hela värdlens nav och skärningspunkt för tre världsreligioner. Israel för nionde gången för min del och sjunde gången som reseledare och predikant för Duveskogs Reseservice!

Vi hörs!