27 oktober, 2009

Min vän Bashar

Bagdad...

Läste i tidningarna igår om bilexplosionerna i centrala Bagdad (26/10) som enligt våra svenska medier krävde 136 värnlösa och dyrbara människoliv och mer än 600 lämnades svårt skadade... Sanningen är nog att mer än 200 dödats och mer än 1000 skadats enligt mina egna irakiska källor (församlingsmedlemars släktingar i Bagdad)... Jag ringde precis min käre vän Bashar, han gråter idag och jag med honom...

Bashars älskade hemland Irak blöder ymnigt och vill inte låta trösta sig vare sig av vare sig USA eller FN... Bashar döptes hos oss i Tullinge sjön i början på augusti och blev döpt i helig Ande med tungotal som tecken ganska nyligen i familjen Gustafssons husförsamling. Bashar är familj med oss och vi älskar honom jättemycket...Bashar har sin hustru och två barn på flykt i Damaskus, Syrien och väntar på ett uppehållstillstånd som de svenska myndigheterna hittills vägrat ge honom. Vi ber för Bashar. Vi ber att han ska få stanna i fred och trygghet hos oss i Sverige. Vi ber att han snart ska få återförenas med sin älskade familj. Vi ber för vår brors Irak och folket som gråter och lider, speciellt i Bagdad trillar det många tårar just idag...



Vi hörs!