17 oktober, 2009

I Love Sundays!

Igårkväll var Maria tillsammans med en hel tjej-liga (18 tjejer) och såg musikalen Cats på Cirkus på Djurgården... De käkade gott, fnissade och njöt en helkväll i vårt älskade Stockholm city! Tack till Ylva Hamrén för ett riktigt klockrent "församlings-byggar-gemenskaps-initiativ"! Samtidigt satt jag på en husförsamling hemma hos familjen Willkanders med en väldigt otippad "bukett människor" från hela världen och åt god mat som Omid Dadary tillagat med stor kärlek. Det spelades österrikiskt kortspel, skrattades och stojjades och icketroende, nyfrälsta och gamla rävar till Jesu lärjungar trivdes och njöt fredagskvälls gemenskapen kungligt... Jag hade med en helt ny vän, Daniel Rönnbäck från Upplands Väsby, (vi åkte motrorcyckel tillsammans i våras) och jag måste säga att vi trivs verkligen i Willkanders husförsamling både Daniel och jag ;)!


Ikväll är det "persiskt café" i vår lokal på Kungsholmen kl 19:00 - spännande! En amerikansk jaktkompis, Mike Wisecup, från West Virginia landar hemma hos mig sent ikväll. Imorgon är det SOS Church Celebration kl 16:00 igen! Wow! Jag längtar! vad ska den helige Ande göra imorgon?! Vem står på tur att bli frälst i vår bekantskapskrets? Vem ska få uppleva ett eterlängtat under eller bönesvar imorgon eftermiddag?! Köysti och Vanessa kommer - två helt nya vänner till mig - kul! Min pappa och hans fru Anette kommer också och så alla andra underbara församlingsmedlemmar! Fest, glädje och lycka! I love Sundays! I absolutely love Sundays!

Vi hörs!