23 oktober, 2009

Tillbaks i älskade Norge!

Predikade för en nästan fullsatt pingstkyrka här i Trondheim ikväll - ca 15 blev frälsta och ytterligare ca 10 blev andedöpta! Jag predikade på engelska och blev tolkad till norska ikväll eftersom alla internationella grupper och den norska församlingen i Betel (pingstkyrkan heter så...) kör en satsning tillsammans i helgen - kul! Känns precis som hemma i Stockholm - oj, vad jag njöt tjänsten ikväll... Efter 18.5 år som heltidspredikant njuter jag och flödar med Anden mer än någonsin... Känner mig så avslappnad och trygg med Bibeln, Jesus evangeliet och den helige Andes närvaro. Älskar att be på hotellrummet, förbereda seminarier och nya budskap... Gillar att köra långa eftermöten och känner mig helt outröttlig och full av energi i förbönsköerna... Något nytt har hänt med mig sedan vi startade den internationella församlingen i Stockholm city tror jag bestämt - att vara mitt i prick i Guds vilja igen är sååå gott... Njuter livet med den helige Ande så otroligt mycket!


Jag älskar Norge! Så kul att lära känna pastor Frank Erlandsen också. Frank har bott i södra Tyskland som missionär i 15 år och vi pratar tyska med varandra så ofta vi kommer åt... Imorgon fortsätter vi med ledarseminarier på förmiddagen, träning på gym på eftermiddagen och stek på kvällen! Frank har redan utlovat stora stekar - Gud är god mot sin enkle tjänare Johannes Amritzer...

Vi hörs!