02 oktober, 2009

Vänner, jakt, Norge och Israel...

Har precis haft ett kort besök av en av mina bästa vänner, Aslak Bestul från Kristiansand i Norge. Han landade sent igår, hann att äta en kvällsmat, sova en kort natt i vårt gästrum innan han tidigt i morse åkte för att avnjuta en företagar-retreat i Livets Ords regi på Ribbingebäck utanför Uppsala... Han är en av mina bästa vänner som jag uppskattar såå mycket och snart ska vi göra "grabbresan" till Norrland för älgjakt tillsammans... Christian Hedegaard, Aslak Bestul, Chriss Roy, Mike Wisecup, Per Adeström mfl kommer att njuta lägereldarna och skogarna tillsammans mellan Jokkmokk och Boden den 20-21 oktober... Vi reser norröver den 19 och hem igen den 22/10 - ser verkligen fram emot årets "jaktresa" med grabbarna!

Förra årets älgjakt var kanon...

Imorgon flyger jag till Norge.
Ska predika i församlingen Zoé i Fredrikstad i tre samlingar lördag och söndag - så gott! Pastor Jan Halvorsen är en riktig gudsman och hans församling ljuvlig! Tack för ett förnyat förtroende att få betjäna din församling, Jan!

Du... visst ska du med mig, Göran Duveskog och Daniel Viklund till Israel i höst?! Någon gång i livet ska man som kristen besöka Israel - så är det ju bara. Det var ju där allt startade en gång och händer nu och allt kommer att avslutas! Israel är universums och världens nav. Israel är Bibelns och Jesus eget land! (Klicka för info...)


Vi hörs!