07 januari, 2010

Oslo Filadelfia

Sitter på hotell Europa mitt emot Filadelfiakyrkan i Oslo och försöker sammanfatta tre mycket intensiva dagar på min lilla Norge turné hittills... Flyger vidare till nordligaste Hammerfest imorgon... Har undervisat tre heldagar i ämnet "Kraftevangelisation" på Filadelfias Bibelskola för elfte året i rad... Helt underbara klasser (tre olika klasser varav en en ny internationell klass i år) och vilket drag vi har haft! Idag på sista lektionens avslutning blev ca 10 elever och gäster döpta i helig Ande och eld och började spruta i nya tungor! Vi bad, lovsjöng och flödade i Andens gåvor, lärare och elever tillsammans i nästan en timme... Har även hunnit inspirera till bön på ett bönemöte här i Filadelfiakyrkan (tisdag kväll) och umgåtts mycket med min käre vän Daniel Egeli och hans helt underbara familj - barnen är såå kul och helt ljuvliga... Många nya vänskapsband har knutits under tiden här och det blir nog en ungdomskonferens här ganska snart...

Oslo by night...

Jag har haft min goe barnpastor Andreas Jensen med mig här och vi har både hunnit träna på gym ihop och se en gammal klassiker på hotellrummets Pay Channel; "Forrest Gump" tillsammans. Andreas är en superbegåvning som har vilda expansiva visioner för SOS Kidz framtid - vi är lyckliga som har honom i vårt ledarteam! Igårkväll var jag och pastor Daniel och såg "Avatar" med värsta 3D glasögonen på - sen biokväll när den är som bäst! Jättekul film faktiskt!


Vi hörs!