26 januari, 2010

Pastorsplikter?!

Njuter faktiskt mycket mer än vad jag någonsin kunnat föreställa mig av att vara pastor... Har ju rest mer eller mindre på heltid som festival-evangelist/missionär, konferenstalare och lärare i nästan 17 år efter ett intensivt år som ungdomspastor i början på 90-talet... 2009 var väldigt pionjärt och spännande med visions och restaurangmöten, kyrkbygge, församlingsproklamation, skivrelease, dopundervisning och åter dopundervisning :) - Gud är i sanning en väldigt god Gud!

2010 har börjat såå spännande med en ännu större tillströmning av folk på våra söndags celebrations kl 16:00 - i söndags var vi 180 personer (inkl barn)! Nu funderar vi kring om vi måste börja köra dubbla gudstjänster på söndagarna snart. Från mitten av februari sparkar vi igång ungdomsmöten på fredagkvällarna...

Idag har jag lett böneskolanSOS Missionsbibelskola på morgonen och sedan undervisat i ämnet "Homiletik" (predikokonst) på vår Ledarskola. Imorgon forsätter jag undervisningen med våra "kadetter" om hur man disponerar, illustrerar, summerar och skriver predikoutkast som förhoppningsvis resulterar i starka eftermöten och skörd för Guds rike ;). Vi fostrar predikanter av evangelium - glatt budskap!

Nu ska jag snart iväg och köpa en 52" platt-tv till vårt café i kyrkan tillsammans med Ronny Salvo, en skön församlingsmedlem och kompis... Maria och jag vill uppmuntra alla våra ledare och trofasta arbetare (dvs SOS personal) med en liten gåva för fotbolls och goa gemenskapskvällar i kyrkan! (Maria och jag köper TV:n. Lika bra att skriva det här TYDLIGT - så ingen får för sig och tror att vi köper lyxartiklar för församlingens pengar...)


Att vara pastor är verkligen inte bara själavård, äktenskapsrådgivning och begravningar utan ett bygge av Guds rike mitt i Stockholm med mina allra bästa vänner!

Vi hörs!