30 januari, 2010

Goda relationer för de fläckigas skull!

Skaran av dem som trodde var ett hjärta och en själ, och ingen enda kallade något av det han ägde för sitt, utan de hade allt gemensamt. Med stor kraft frambar apostlarna vittnesbördet om Herren Jesu uppståndelse, och stor nåd var över alla.
Apg 4:32-33

Är såå lycklig för mina syskon i de olika city församlingarna i Stockholm... Lunchade med finska Filadelfias ungdomspastor i veckan och planerade en ungdomskonferens i påsk. Jag hinner predika i etiopiska församlingen; Jerusalem i City Kyrkan imorgon förmiddag innan jag har barnmöte i SOS Church kl 16:00... Vi samarbetar nu med St Clara Kyrka, City Kyrkan, Allhelgona kyrkan, Filadelfia, Ny Gemenskap, New Life, Korskyrkan, Dynamic, Credo och Frälsningsarmén i ett projekt där vi ska ge de hemlösa kvällsmat, natthärbärge och frukost varje dag... Vi kommer att arbeta i olika arbetslag och skift och hoppas på Apostlagärningarnas nåd och kraft över insatsen... Tänk att få vara med och ta ett gemensamt ansvar för de fattiga i staden - tack Jesus!

...den dagliga utdelningen.
Apg 6:1b

Den sista tiden har jag känt
hur Anden viskat med mig om att sträcka mig ut till de fattiga ännu mer... Onådda folk - de som ingen annan vill gå till eller predika för och de i Stockholm som ingen annan bryr sig om... Gud ger oss de strimmiga, spräckliga och fläckiga (1 Mos 31:12). Jag känner också en helt ny kärlek och tacksamhet i hjärtat till syskonen i alla de olika församligarna i staden... Andens arbete är vackert och så dyrbart i våra liv... Gemenskap som bygger på praktiskt samarbete för en gemensam sak är sann gemenskap. Fokus på skörd = Enhet.


Igår lunchade jag med en svensk-indisk affärsman i staden som vill döpas och komma med i församlingen och idag träffar jag en svensk-armenisk sökare för ett lunchmöte som förhoppningsvis slutar i bibelläsning, syndabekännelse och omvändelsebön... Gud ge oss Stockholm!

Imorgon är det söndag igen! "I love Sundays!" som pastor Brian Houston brukar säga...

Vi hörs!