18 februari, 2010

Missionären och urförsamlingens återupprättelse!

Har en bön och bibelstudiedag hemma hos min mentor och andlige far Ron Johnson, i hans och Sandys nya hus i Orlando, Florida... Reflekterar över uppdraget och ber för SOS Church Stockholm alla våra dotterförsamlingar...


Är du missionär eller missionsfält? brukar vi säga i SOS... Alla Jesu lärjungar delar samma grundkallelse nämligen Jesu egen missionsbefallning. Vi är kallade till all folk (Matt 24:14, 28:19). Vem har inte fått chans att höra än? Mission är inte när vi predikar evangelium i utlandet utan när vi predikar och gör lärjungar där evangeliet aldrig blivit förkunnat (Rom 15:20)... Onådda folk mission - vilket vackert begrepp!

Missionär, apostel, pionjär eller församlingsgrundare är alla ord som beskriver den vägröjartjänst vi springer med i SOS. Vi blir ofta missförstådda, hånade och smutskastade, men fortsätter vecka efter vecka och år efter år... Vi springer vidare med den heliga kallelsen från Jesus, nämligen;

"De onådda folken, urförsamlingens återupprättelse i både liv, puls och slutligen också rent geografiskt"...

När jag var 19 år kallade och talade den helige Ande så tydligt genom drömmar, syner och stark profetisk bekräftelse. Maria, jag och våra trofasta krigare har fortfarande samma vision, stil och uppdrag och tröttnar inte... Tills den sista folkgruppen fått höra!



Vad är det apostoliska för något? Frågan får jag ofta... Varför är det så viktigt med det radikala ordet? Svaret på frågan skulle behöva sammanfattas i flera böcker... Några bibliska sanningar följer nedan;

1) Pionjären som inte vill bygga på någon annans grund. Rom 15:20
2) Byggmästaren som gjuter och lägger grunden. 1 Kor 3:10-15
3) Förvaltaren av Guds hemligheter (uppenbarelser). 1 Kor 4:1
4) Dårar för Kristus. 1 Kor 4:9-10
5) Fäder. 1 Kor 4:15
6) Fria agenter. 1 Kor 9:1-2
7) Allas tjänare. 1 Kor 9:19
8) Ett exempel för andra. 1 Kor 11:1

Men också en löpare, arbetare, boxare, soldat och ett skådespel för både änglar och människor allt enligt aposteln Paulus... Ja kallelsen är då allt en underbar plåga ;).

Vi hörs!