19 februari, 2010

Bön, bön bön och lite träning


Jag löper alltså inte utan att ha målet i sikte. Jag boxas inte likt en som slår i tomma luften. I stället slår jag min kropp och tvingar den till lydnad, för att jag inte själv på något sätt skall komma till korta vid provet, när jag predikar för andra.
1 Kor 9:26-27

Har haft tid för privata och ingående bibelstudier de två senaste dagarna... Ron och Sandy Johnson är på bröllop i Virginia - deras äldste son Jordan gifter sig med sin Jennifer - Peter och jag har hela huset för oss själva... Det blir gymmet, poolen men mest bön, bön och mera bön... Älskar ensamheten och umgänget med bara den helige Ande... Ber för SOS Church Stockholm och våra dotterförsamlingar. Ber för framtida festivaler, basbyggen och fler bibelskolor och missionärer...




För starka apostoliska församlingsbyggen tror jag att det är tre saker som är viktigare än allt annat;

1) Visionen i singularis - en gemensam övergripande och mycket tydlig vision för alla avdelningar i församlingen...

2) Ett starkt ledarteam - inga hemligheter, bästa vänner och ömsesidig respekt och genuin uppriktig kärlek...

3) Fokus på människofiske och lärjungaträning - missionsbefallningen står i centrum både lokalt och globalt...

Nu ska jag snart predika frälsning och andedop i Markham Woods Church... Underbart! Rapporter följer...

Vi hörs!