03 februari, 2010

Storbesök i SOS Church!

Har lett böneskolan och undervisat helklass två dagar (tisdag-onsdag) på SOS Missionsbibelskola - spelat på hemmaplan alltså... Imorgon tidigt på morgonen landar Jeff Leake på Arlanda och börjar att undervisa hos oss direkt... Vi har stor eller finbesök (vilket du vill) i SOS Church en vecka framöver :). En del av våra egna har länge haft Jeff som sin favorit-förkunnare och andra kommer att få en upplevelse de aldrig glömmer. Pastor Jeff är verkligen pastorernas pastor och en riktig super herde som utstrålar så mycket kärlek och värme till allt och alla hela tiden.

Själv passar jag på att flyga till Modesto, Kalifornien på fredag morgon för att predika tre möten i Calvary Temple Worship Center (en underbar megaförsamling med ca 8000 medlemmar) på lördag och söndag. Calvary har varit partner-församling med SOS i flera år redan och jag älskar deras pastorsteam och lär mig alltid såå mycket när jag besöker dem... Jag kan inte åka bort från församlingen här hemma en bättre helg en just den här med pastor Jeff på plats, men också mina egna pastorer kommer alla att täcka upp och vi toppar laget till helgen med Walter Zuniga, Daniel Elvelyck, Emma Gustafsson, Julia Willkander, Jonatan Kvist och Andreas Jensen på plats för att backa upp men också dra från Jeffs apostoliska undervisning om ledarskap och den levande Gudens församling!

Melodie och Jeff...


På lördag kväll har vi All Nations Café igen - Latinofest! Dra med så många nya vänner du kan för salsa dans och god mat!

Vi hörs!