11 mars, 2010

Den heliga treenighetens kyrka


Yes. Som du förstår av rubriken så gästar jag en katolsk kyrka ikväll... Har precis kommit fram till Lyon i Frankrike och ska predika ett helandemöte om en liten stund... Mirakelhungriga människor köar redan och förväntan är stor... De har gett mig total frihet att predika vad jag vill och följa den helige Ande. De har uttryckligen bett mig om att jag ska göra en radikal frälsningsinbjudan och jag måste be för sjuka :)!



Spännande! Helt nytt sammanhang för mig - nya öppna dörrar förhoppningsvis ;). Vi får se efter mässan... Jag är väldigt förväntansfull och uppsluppen och det pirrar i hela kroppen... Jag har fått ett ord från himlen och vill bara följa och lyda Jesus nu... Be för mig...

Ca 5 timmar senare... Bad för mirakelhungriga fransmän till 23:45... Ungefär 40 dyrbara Lyon invånare responderade på frälsningsinbjudan och famnades av Jesus ikväll! Många berättade om fysiska mirakler, som ett dövt öra som öppnats och nedsatt hörsel som blev perfekt mm mm - halleluja för ett svettigt långt helandemöte i en katolsk katedral som var mer karismatisk och vildare än de flesta pingstförsamlingar i Sverige ;). Spännande!

Vi hörs snart igen!