12 mars, 2010

Vackra Delémont i Schweiziska alperna

Vackra Delémont...

Åkte bil i natt från Lyon till Lausanne i Schweiz. Sov i en underbar gästlägenhet. Åkte tåg genom det sagolika landskapet till Delémont på eftermiddagen... Artighetskonverserade med en kvinna nästan hela vägen - alla talar med alla här och jag njuter av att vara nästan hemma ;). Predikade i Jura Gospel Center ikväll och drygt 10 personer responderade på frälsningsinbjudan och flera blev helade. Underbara människor i den här lilla alpstaden på ca 12 000 invånare - jag pratar tyska och engelska om vartannat här... Delémont ligger bara ca 10 km från tysktalande delen av Schweiz. Jag är mitt i det schweiziska klockbältet... Jag predikar på engelska och tolkas till franska annars...

I natt övernattar jag hos en familj som säljer brudklänningar, sover i ett rum mitt i butiken med brudklänningar på ställningar runt omkring sängen - "änglar" vakar över mig ikväll :). Imorgon åker jag till Oron la Ville för att hålla bibelstudier och ett helandemöte på kvällen i en helandekonferens... Tack Jesus att jag får njuta livet i Schweiz i helgen...

Vi hörs snart igen!