06 mars, 2010

På väg till Gettysburg


Igår fick jag vara med om något historiskt när pastorsparet Russ och Jamie Horne, Sharpsburg Family Worship Center invigde sin nya kyrkolokal byggd på början av 1860-talet... Kyrkan var en gång den kände familjen Heinz hemförsamling (grundaren av Heinz ketchup). 1900 m2 med tillhörande skola som de köpt cash för otroliga 150 000 USD! Ett mirakel med kyrktorn, klocka, kyrkskepp och hela Lutherska paketet! De inreder nu modernt och blandar nytt och gammalt så smakfullt! En historisk, profetisk kväll när ca 350 personer fyllde kyrkskeppet med lovsång - predika var ett stort privilegium, en ära och jag njöt... Allison Park Church planterade församlingen i Sharpsburg för 10 år sedan och nu går den från medel till stor församling! Tack Jesus att jag fick vara med igårkväll! Tack Jesus för de som blev frälsta och helade!


Nu är jag på väg till historiska Gettysburg och mina vänner Gerry och Julie Stoltzfoos för att predika i kväll och tre möten imorgon - söndag i Freedom Valley Worship Center!

Vi hörs!