07 mars, 2010

Mirakelrapporter!

Igårkväll predikade jag första mötet hos mina kära vänner familjen Stoltzfoos i moderförsamlingen Freedom Valley Worship Center... Ca 35 personer responderade på min frälsningsinbjudan och många berättade om omedelbara fysiska under i sina kroppar efter att jag bett "mirakelbönen" - evangelium är verkligen glädjens budskap och goda nyheter! Pastor Gerry och Julie och deras vilda gäng har planterat ut ca 20 församlingar från Freedom Valley redan och stormar aggressivt vidare - jag lär mig så mycket från dem... De är supergenerösa och helt fria från fruktan liksom... De säger hela tiden när någon medarbetare vill starta nytt; - ta med er så många stabila medlemmar och lärjungar från moderförsamlingen som möjligt! Noll snålhet eller misstänksamhet utan bara glädje och en barnslig tro på Gud och att den som ger mest får mest! Jesus äger lärjungarna och pastorer är herdar som leder och älskar Jesu får... Amerikanskt? Nej det kallas visst Guds rike...

Igårkväll fick jag höra sååå många mirakelberättelser medans jag satt och signerade böcker... Berättelserna avlöste varandra från när vi predikade här i Gettysburg i sommras! Tumörer hade försvunnit och fanns inte på röntgenplåtarna längre, alkholism, drogmissbruk och abstinenser hade släppt sitt demoniska grepp, andedop och familjer som upprättats! Ja... ingen hejd på alla Jesus-under från i sommras! Ett gäng från New Jersey kom förbi och berättade om alla mirakler i deras församling efter SOS besök där osv... Jag gick till sängs helt överväldigad, mätt och full av alla mirakelberättelser... Nu predikar jag tre ggr idag och spelar in lite TV också... Livet är bäst just nu och Jesus såå nära...

Vi hörs!