17 mars, 2010

Tillväxt 2020

Jag stormtrivs med Norska Missionsförbundets pastorer - har haft tre bibelstudiepass redan idag och har snart ett kvällsmöte... Deras lovsång och bön är så Jesus-hängiven och frisk och deras hunger efter det profetiska stark! Mogna gudsmänniskor som ställer relevanta frågor och är så varma och bra på att visa uppskattning i pauserna...

De har som samfund och kyrkorörelse precis antagit och proklamerat ut en gemensam vision som heter just "Tillväxt 2020" och som går ut på att de har som målsättning att plantera 20 nya församlingar innan 2020 och fördubbla antalet aktiva medlemmar i Missionsförbundet! Så bra! Imponerande!


Imorgon kl 07 styr jag min hyrbil mot Gardemoens flygplats igen. Lämnar Geilo, fjällvärlden och underbara ljuvliga nya syskon för att flyga hem till Stockholm med ett plan 12:30... Gud är god och jag älskar mitt jobb!

SOS Church nu på söndag - fetlängtar efter församlingen!

Vi hörs!