03 mars, 2010

Undervisar och hänger med familjen...

Undervisar i ämnet "Ständigt växande tro" på MCM i Pittsburgh (SOS branch campus i USA) tisdag - fredag den här veckan... Leder böneskola, jobbar administrativt och lunchar med pastorsvänner...

Njuter av att tjäna i Guds rike och är faktiskt på mitt 19:e år som predikant sedan sommaren 1991 då jag predikade min första predikan i juni... Juni 1992 klev jag in i heltidstjänst och åren går... Känner mig full av energi och väldigt hungrig på framtiden... Har lärt mig mycket de sista åren och vet vad jag ska lägga energin de kommande tio åren nu... Vill inte spilla och dränera på fel saker... Tror att jag mognat både som andlig ledare och växt som människa... Tack Gud att du aldrig ger upp om oss utan fortsätter jobba med oss hela tiden... Man blir bruten på ett skönt sätt med åren. Jag älskar Gud mer, behöver frun och barnens närhet på ett djupare sätt och uppskattar och värdesätter trofasta vänner och medarbetare och tar ingens lojalitet och vänskap för given längre... Man är väl lite ärrad och luggsliten, men inte bitter utan istället djupt tacksam för allt Gud gjort och gör trots alla fel och brister...

Har hunnit med ett biobesök med barnen i eftermiddag och haft flera låånga samtal med min älskade Maria de senaste tre dagarna. Vi har gråtit mycket, kramats och funnit frid hos Gud tillsammans... Maria är det finaste som finns...


Gud är god!

Vi hörs!