10 april, 2010

Överraskad från himlen!

Igår hade vi 35 tonåringar i SOS Youth under hela Fernan Santos predikan - vilket genombrott för ett ungdomsarbete som startade i februari i år! Drygt 70 bedjare flöt igenom vår första bönenatt i församlingen och som mest ropade 54 personer till Gud samtidigt enligt Walter, min assisterande pastor som räknade huvuden...


Vilken ren lovsång! Vilket fokus och drag i bönen! Många av våra nyfrälsta var med och bad från start till mål - de är så hungriga och det är så ljuvligt att be tillsammans med just dem... Tommy Lilja i Sölveborg ringde idag på morgonen och sa att han väcktes av vår bön kl 02:00 nere i Blekinge :)! Jag är överraskad från himlen över hur allt rullar på i vårt pionjärarbete efter bara drygt 7 månader som församling... På söndag döper vi igen - halleluja!

Nu ska jag snart hämta min mamma på Centralstationen, som kommer på besök och sedan spela in TV med Daniel Elvelyck! Förövrigt så tvättar, handlar och packar jag för festival i Nepal i nästa vecka - reser på måndag... Men först celebration i SOS Church imorgon kl 16:00!

Vi hörs!