13 april, 2010

På väg till världens tak

Sitter på flygplatsen i Doha, Qatar på Arabiska Halvön och väntar på mitt plan till Katmandu, Nepal... Julia, Linnéa och Carlos shoppar och jag bloggar... Planet är nästan fyra timmar försenat och vi har läst ur Markusevangeliet tillsammans - festival och mirakel evangeliet... Läser faktiskt Markusevangeliet när jag är ute på festival - en action och mirakelspäckad story om Jesu liv skrivet med en snabb penna...


Vi hade en ljuvlig celebration i SOS Church i söndags - vi predikade framtid, såg människor blir frälsta och jag fick döpa min systerson Alex, 14 år gammal i avslutningsminuterna... Hela tjocka släkten firade Alex dop och njöt varandras sällskap på ett italienskt hak på Fridhemsplan timmarna efter mötet... Farsan berättade historier och vi skrattade och njöt livet tillsammans 25 personer - latinos, österrikare och svennar :). Ja, ja... Tänk att nästan hela tjocka släkten delar Jesusförälskelsen snart :).

Nu ber och tror vi att lama ska springa, döva ska höra och såå många be frälsningsbönen i Butwal, södra Nepal där vi börjar festivalen på onsdag kväll!

Vi hörs!