14 april, 2010

Pastorsseminarium i Butwal


Mitt inrikesplan från Katmandu till Butwal (Buddha Air) blev inställt pga hagelstorm i Himalaya igår eftermiddag... Fick jobba ganska hårt för att ta mig till pastorsseminarierna som startade idag kl 09:00. En oljefartygsskeppare, Rushan Gupta och jag, tillsammans med tre säkerhetsvakter (alla fyra nepaleser) hyrde en jeep tillsammans och splittade kostnaden på fem :). De hade jobbat utomlands länge och var på väg hem för att fira det hinduiska nyåret... Idag är första dagen på deras nya år 2067 och alla är glada och önskar gott nytt år... Jag kom fram till mitt hotell kl 03:00 och fick sova drygt 3 timmar efter en 40 timmars resa... Fick nya hinduiska vänner och två av dem har lovat komma och höra mig predika på festivalen :).

Idag har vi undervisat ca 200 ledare från Indien och Nepal - Gerry Stoltzfoos, Lance Stoddart och jag - så gott och underbart! Kan inte bli mer onådda folk mission än det är just nu! Här i Butwal har lärjungar till Jesus aldrig genomfört en festival och allt är ärke-hinduiskt och orörd jungfrumark. Spännande!

Idag har en lokal skräddare tagit mina mått och håller just nu på att sy upp en nepalesisk traditionell väst till mig - jag kommer att predika i den i öppningsmötet imorgon kväll!

Vi hörs!