15 april, 2010

SOS India

I SOS India finns idag 122 församlingar och vi har sponsrat drygt 40 av våra nyckelpastorer att ta sig från de nordindiska delstaterna till Butwal i södra Nepal för seminarier och festival... Sammanlagt har vi 200 hungriga ledare i seminarierna (våra pastorer och pastorer och ledare från Butwal stad). Lovsången och atmosfären är ljuvlig och att undervisa om "Urförsamlingen" så väl mottaget!

Nu har jag precis hämtat min nepalesiska väst hos den lokale skräddaren och är supernöjd... Ikväll hoppas jag få vara en värdig representant för evangelium och Guds rike. Mitt budskap blir Jesus, Honom som korsfäst och uppstånden! Evengeliets ABC är det enda som funkar i mötet med hinduer, muslimer och animister... Jesus och bara Jesus!

När jag kom till er, bröder, var det inte med stor vältalighet eller hög visdom som jag predikade Guds hemlighet för er. Jag hade nämligen bestämt mig för, när jag var hos er, att inte veta av något annat än Jesus Kristus och honom som korsfäst. Svag, rädd och mycket orolig kom jag till er. Och mitt tal och min predikan bestod inte i ord som skulle övertyga genom mänsklig visdom utan genom en bevisning i Ande och kraft. Vi ville inte att er tro skulle bygga på människors visdom utan på Guds kraft.

1 Kor 2:1-5

Återkommer förhoppningsvis med mirakelrapporter snart...

Gud, jag ber Dig av hela mitt hjärta, låt den helige Ande måla Jesus för hinduerna ikväll! Låt under och tecken åtfölja Ordets förkunnelse!

Vi hörs!