25 april, 2010

Söndag morgon...

Äter en ostmacka och smuttar på kaffet... Ber redan mellan tuggorna; - Jesus tack för blodet, din rättfärdighet och det stora bytet på korset... När jag svalt ner mackan griper jag efter Bibeln (min bäste vän) och börjar läsa de sista fem kapitlen i Uppenbarelseboken samtidigt som jag dricker kaffe... Sitter i träningskläderna, Maria sover... Barnen är upptagna med sitt - snart ska jag ut i motionsspåret 30 min och så blir det mag och ryggövningar innan dusch och ytterligare bön och bibelstudier...

Ska strax ut i motionsspåret...

Idag ska jag in till kyrkan tidigt för att fylla dopbassängen tillsammans med Christer Rödven, dopsamtal efter lunch och sedan en kort samling med alla medverkande i vår celebration... Predikar om himlen idag! Kl 16:00 smäller det! Tänk att få tjäna Gud och predika Jesus eget evangelium! Jag har jetlag som vanligt, attackerad från många sidor men ändå djup lycka i bröstet - jag krigar fortfarande...

Predikar om himlen idag...

Vi hörs!