06 juni, 2010

Frihetslängtan!

Vaknade ca kl 04:45 idag... Bor ensam i Allison Park Churchs gästhus i Pittsburgh. (Predikade och bad för människor länge igårkväll ska snart predika i två möten till...) När jag bryggt kaffe mediterade jag på Jesaja kapitel 60 i drygt femtio minuter och exploderade sedan i bön...

En frihetslängtan bubblar i bröstet. När jag var 18 år gjorde jag mig fri från allt dvs onödiga ägodelar, kletiga och osunda lojaliteter och bindningar till människor... Jag var fågelfri, nyfrälst och äventyrslysten... 19 år senare (37 år) är jag fortfarande fri... Äger visserligen ett hus, en bil, en motorcyckel och några jaktvapen men kan göra mig av med det vilken dag som helst och delar gärna med mig.

Frihet definieras: "fri att följa Jesus" eller "fri att lyda den helige Ande" eller varför inte bara "kallelsevisshet"...

Att glida och cruisa på en HD i solnedgången är frihet som kostar skatt, försäkring, bensin, besiktning, service mm... Att tatuera en örn på överarmen är frihet som blöder och bleknar i solen... Jaktresan och fisketuren är över så snabbt...


Att vara kallad av Jesus och lyda den helige Ande är frihet på riktigt - missionsbefallningen, onådda folk och under och tecken!

Mission SOS representerar vår frihetslängtan - tro, folk och äventyr tills alla fått höra budskapet om Jesu förlåtelse, kraft och återupprättelse!

Tack Jesus för vår frihet! Tack Jesus för kallelsen till city, folken och nationerna!

Vi hörs!