08 juni, 2010

Seger!

När jag var helt nyfrälst skrålade jag alltid lovsången, "Vi är födda till seger!" När vi startade SOS valde vi att kalla vårt nyhetsbrev för "Segerraport" inte därför att vi aldrig lider några nederlag utan därför att vi valt att bara rapportera segrar, liksom vi helst bara talar om segerarna också... Vi har beskyllts för att vara brottsligt positiva genom åren - tycker jag är smickrande :).

Igår hade jag en ledig dag här i Pittsburgh och hann med gymmet, tandläkarn, en motorcykeltur och filmkväll - så skönt... Jag tränar och laddar för nya segrar när jag är ledig...

I helgen blev ca 30 frälsta och ca 30 andedöpta! Vi utexaminerade 17 elever från vår skola här i USA! Seger!

Ska undervisa pastorer här i Pittsburgh tillsammans med min mentor sedan många år, Ron Johnson och en av mina bästa vänner, Jeff Leake! Till helgen predikar jag utanför Philadelfia i församlingen Morningstar - yes!

Fick precis segerrapporter från Stockholm att de döpte två nyfrälsta igår och två till på söndag! 48 döpta i city sedan vi kickade igång! Mjukstart... Men vi ska snart få upp farten och få lite momentum i SOS Church ;).

Seger! Alltid seger!

Vi hörs!