20 juni, 2010

Helad efter nio år i rullstol!


För nio år sedan frontalkrockade Gwen Stone, 58 år, med en lastbil fullastad med tegelsten. Gwen som redan led av 3 diskbråck sen innan förlorade nu känseln totalt i vänster ben och blev rullstolsbunden. Efter 3 månader på sjukhus och ytterligare 2 på rehab fick hon komma hem, men rullstolen förblev hennes ständiga följeslagare...

Gwen har suttit i rullstol efter en olycka i nio långa år idag går hon, jublar och vill ut som missionär!


-Igårkväll kom jag till mötet för att bli helad, berättar Gwen. Johannes bad för mig och jag åkte hem. Väl hemma utanför mitt hus så hörde jag Gud säga:
-Kom ihåg vad Johannes nu sa i mötet, och res dig i tro.
Och det gjorde Gwen, efter nio långa smärtasamma år i rullstol reste hon sig upp, och benen bar henne! Hon fullständigt strålar av glädje idag när hon kom till kyrkan med hjälp av en gåstol, rullstolen hemma! Nästa steg blir att gå helt utan hjälpmedel!

Vi hörs!