22 juni, 2010

Barnen...

Är ledig några dagar mellan uppdragen... Mina barn Alicia (11) och Adam (9) kom i helgen... De väckte mig tidigt igår imorse och ville att jag skulle vara deras tränare i hotellets gym :). Vi smög iväg utan att störa Maria för mycket... Vi tog med oss frukost från restaurangen och satte oss i gräset och morgonsolen bakom hotellet - njutning! Väl inne i gymmet gick jag nu in i rollen som barnens personlige tränare ;). Oj va vi skrattade, stånkade, frustade och skrek när vi lekte "bodybuilders" - roligaste leken på länge :)! Sedan blev det poolen och vilda vattenlekar som "kast med liten Adam" och "stå på pappas axlar" och "brottas med vattenboan" mm :)... Vi var på lekhumör! Vi fick vara helt ensamma i både gymmet och poolen och kunde på så vis vara riktigt "loose"...

Alicia på Mike Corcorans HD...

Alicia och jag hann sedan med en fika ute på landet där vi käkade mjukglass på ett jättemysigt utomhus café och fick lite exklusiv "pappa-dotter-tid" i skuggan av en stor lönn... Sedan lunch med tre barnfamiljer på Burger King och så bilresa från Gettysburg till Pittsburgh... Skön dag som avslutades med film i familjen Almqvists soffa. Tack Gud för barnen! Alicia tänker redan som en tonåring och Adam har en sanslös humor och rapp och snabb i replikerna - undrar från vem han ärvt dessa förmågor av - måste vara hans fantastiska mamma!

Vi hörs!