27 juni, 2010

Megaförsamlingen gör intryck!

Sitter under den stekheta solen vid hotellets pool i Louisiana...

Predikat två möten idag - många frälsta! Församlingen (Shreveport Community Church) jag besöker har mer än 5000 människor som kallar den för sitt hem och över 4000 människor som ger ekonomiska bidrag... En megaförsamling som äger sin egen "Country Club" - lång-golfbana (18 hål), pool och restaurang... De har sitt eget "Starbucks" café på kyrktorget och driver en skola med över 700 elever, eget gym, ungdomskyrka, värsta grymma barnkyrkan mm... Missionsarbetet är gigantiskt! Njuter deras gästvänlighet, excellens, lär mig mycket och tar med mig många intryck hem till Stockholm...

Amerikanska södern är sååå härlig! Igår åt jag alligator :). De pratar brett och släpigt och klär sig snyggt... De har klass, är värdekonservativa och artiga... Ljuvligt ställe på jorden! Nu ska jag läsa boken "Sju år i Tibet" om den österrikiske äventyraren och upptäcktsresanden Heinrich Harrer... Han kommer från min pappas hemby -Knappenberg i södra Österrike...

Imogon flyger jag till Stockholm!

Vi hörs!