13 juli, 2010

Dop, nyfrälsta och grillfest!

Predikade hemma i söndags - wow vilket drag! Ljuvligt kramkalas och kära återseenden efter fem veckors predikoturné i USA, Sverige, Norge och Danmark... Jag predikade om biblisk "heder" och sann och ren "hederskultur". Jesus är vårt största exempel i att betjäna, hedra och uppoffra sig i kärlek... Jesus tvättade sina lärjungars fötter och ville att vi skulle göra detsamma för varandra. Både Gamla Testamentet och Paulus brev har också så mycket att säga om just heder... Hedra äldre, föräldrar, myndigheter, politiska och andliga ledare mm...

Nyfrälste Bashar döper...

Vi har döpt precis 50 lärjungar till Jesus i SOS Church nu! Vi är glada för vad den helige Ande gjort och gör i vår knappt ett år gamla församlingsplantering i city... Den här veckan blir det dop igen, redan två anmälda... Prognosen säger mig att vi nog döpt 60 glada stockholmare lagom till SOS Homecoming och församlingens ett årsjubileum med Reinhard Bonnke i slutet på augusti... Tack Jesus!

Jag har hunnit med Gröna Lund med barnen och VM fotbollsfinalvaka i ett så ljuvligt tropiskt varmt Stockholm också - halleluja! Imorgon flyger jag till Finland och ska predika tillsammans med den amerikanske bibelläraren John Bevere i en nationell konferens i Senäjoki från onsdag till söndag... Men innan dess grillfest i trädgården tillsammans med underbara församlingssyskon och nyfrälsta (minst 20 personer)... Mitt plan lyfter ju inte från Arlanda förrän kl 08:40 imorgon bitti så kvällen och natten ska njutas i familjens och glada vänners sällskap :).

Just nu sitter jag på altanen, barnen leker i poolen och jag försöker korrekturläsa mitt senaste bokalster... Livet är riktigt ljuvligt faktiskt!

Vi hörs!