12 augusti, 2010

Boxningsträning och Bibelläsning

"Jag slår inte i luften när jag boxas. Jag slår min kropp och tvingar den till lydnad, för att jag inte ska komma till korta vid provet när jag predikar för andra." 1 Kor 9:26b-27

Idag på morgonen tränade jag boxning på gymmet Sport Life på Odenplan... Känns i hela kroppen ikväll, speciellt i korsryggent och höfterna. Vi övade olika slag och slagkombinationer och jag tycker nog krokarna är svårast att få tryck och kraft i... Följa med med höger höft och och lyfta på höger häl i högerslaget och tvärtom i vänster slaget är en sann och beundransvärd konst vilken jag inte fullt ut behärskar än... Jättekul träningspass även om jag kunde vrida ur min t-shirt efter en timme. Efter en ca tio minuters paus fortsatte jag med lite styrketräning - idag blev det bröst, tricep, bicep och axlar. Som du säkert förstår tränades bara de manliga Mike Tyson musklerna idag :) Njuter semester i Stockholm och Sverige... Kräftskivorna avlöser varandra i grannskapet och det har blivit mörkare på kvällarna och lite kyligare... Längtar redan till söndag och SOS Church! Emma Gustafsson predikar och jag kommer fetnjuta... Jag vet att en del pastorer inte är på sina egna församlingars gudstjänster när de är lediga - fattar inte det. Är jag hemma vill jag självklart vara med min familj. Jag har ett kall och inte i första hand ett jobb. Församlingen är min familj och inte bara min arbetsplats. Jag tar aldrig semester från Jesus utan med Honom! Jag älskar motorcyckeln, jaktvapnen och träningsbagen men Bibeln och bönepromenaderna toppar ändå :) Jag älskar Jesus mer än livet självt!

Vi hörs!