07 augusti, 2010

En kvällsdikt mitt i semestern

Ödmjukhet

Jag vet inte allt och har inte alla svaren... Har ofta tänkt, gjort och sagt fel... Har ofta fått be om förlåtelse och revidera vad jag en gång slog fast och hävdade var absolut och odiskutabelt... Vill helst inte döma eller kasta sten på andra. Är mer rädd om mina vänner än tidigare... Har sjungit, skrattat och dansat i mitt liv men gråtit ännu mer... Vill bara vara ödmjuk...

Jag har övertygelser och en tro som jag är beredd att dö för. Jag älskar Jesus och vill göra lärjungar. Behöver be och studera Bibeln ytterligare. Längtar efter fasta, disciplin och ordningar. Tror att Gud har full kontroll och koll... Jag vilar i Hans armar. Min framtid är skriven i Hans händer. Vill bara vara ödmjuk...

Kalla tekniska och för professionella människor gör mig ledsen och illa till mods... Artighet i kombination med ytlighet och nervösa tillgjorda skratt gör mig illamående... Religion utan hjärta är som tärande ökensol och konstant vattenbrist... Jag vill bara vara ödmjuk...

Längtar efter Gud! Är kär i Jesus! Behöver den helige Ande! Är trött på mig själv... Är inte lika säker längre... Är fortfarande äventyrslysten, nyfiken och på väg framåt... Är andligt hungrig och vill lovsjunga! Vill bara var ödmjuk...

Vi hörs!