21 september, 2010

Läxor i köket

Sitter med min nioåriga Adam i köket och pluggar engelska... Läxan är svår. Pappa måste ringa medarbetare i USA för att fråga hur man stavar... :) Kanske inte skulle skolkat så mycket som jag gjorde ;). Adam sprang just fram och tillbaks till soptunnan ute vid vägen för att få ett helt livsnödvändigt syretillskott i halvtid... Han har pluggat glosor i 1,5 timma ikväll... Respekt.


Häromdagen satt jag med min elvaåriga dotter Alicia och pluggade matte... Hur man räknar ut arean på olika figurer var uppgiften...

Det fina med att vara just lokal pastor är att jag hinner med att just göra lite läxor med mina älsklingar och dricka lite kaffe med min fru mitt i vardagen... Hann aldrig detta de 17 år jag reste heltid som evangelist... Att vara pastor är guld och mycket mindre krävande än att vara evangelist... Tack Jesus för en ny tid av teambygge, struktur, organisation, dop och själavårdssamtal... Lärjungaträning och församlingsbygge i Stockholm har så många fördelar... Tack Gud för en ny era och säsong i mitt liv!

Vi hörs!