13 oktober, 2010

Från helvetet till himlen


Landade i Santa Domingo, Dominikanska Republiken i måndags morse... Plockade ut en hyrbil och cruisade tillsammans med min gode vän Gerry Stoltzfoos längs beacher och genom regnskogsberg på små serpentinvägar till Padre Las Casas för ytterligare en mirakelfestival...

Samma ö, två länder, två språk, två kulturer och just nu lika stor skillnad som mellan helvete och himmel. Jag beskriver skillnaden mellan Haiti och Dominikanska Republiken. Haiti efter jordbävningskatastrofen är en mörk, förtvivlad och extremt fattig plats på jorden medans DR är ett supermodernt semesterparadis. Bara att landa på flygplatsen var faktiskt en mindre chock. Nu snackas det spanska och inte längre creol och latino kultur istället för karabisk och salsa, bachata rytmer och dans... :)

Gästpredikade i Fredom Valley, (SOS partnerförsamling) Gettysburgs festival tillsammans med deras missionärer i Padre Las Casas igårkväll! Wow! Kul! Glada människor på en liten stadion mitt i samhället som försökte lära mig dansa "bachata", en dansstil som blivit så populär här igen med hjälp av DR bandet; Aventura... Alla dansar "bachata" just nu... Svårt men kul ;).


Ca 500 responserade på min frälsningsinbjudan och många, många blev mirakulöst helade! Jag är jättetrött men lycklig!

Många berättade från scen hur Jesus botat dem...

Hinner be mycket och viska med den helige Ande på förmiddagarna... Trivs och mår väldigt bra när jag har tid att verkligen vara i Andens närvaro. Jag behöver det mer än någonsin... Ska predika ikväll igen! Undrar vad Anden ska göra?! Spännande!

Flyger hem imorgon. Längtar efter Maria och barnen och naturligtvis församlingen... De är i goda händer dock - Daniel Elvelyck, Emma Gustafsson och Julia Willkander mina assisterande pastorer tar hand om alla våra nyfrälsta...

Förhoppningsvis ses många av oss redan på söndag då jag predikar hemma!

Vi hörs!