14 oktober, 2010

Oj vad vi dansade!

Nu kan jag grundstegen på "Bachata"! Kul! Efter frälsningsinbjudan och helandebön igårkväll på stadion här i Padre Las Casas blev det vild spontan dans, först "Bachata" och sedan "Salsa" freestyle :)!!! Alla var helt galna! Vi hade anledning att fira eftersom ca 600-800 just responderat på en mycket radikal frälsningsinbjudan och många skrikit ut sina helandeberättelser från plattformen! Sammanlagt 1800 frälsta i Padre Las Casas!!! Jag älskar radikal Jesus centrerad väckelsekristendom som ändå håller sundhet nog att våga dansa när det finns verklig anledning! :)



Idag flyger jag via USA till Stockholm! Imorgon träffar jag familjen igen! Maria, Alicia och Adam - jag är snart hemma! På söndag får jag krama församlingen och fira segrarna på Haiti och i Dominikanska Republiken med mina bästa vänner! SOS Church Stockholm - ni är bäst!

Vi hörs och ses!