08 oktober, 2010

Vi planterar 2 nya församlingar!


Befinner mig mitt i festivalarbetet i Port-au-Prince. En stad i ruiner. Förtvivlade människor utan hopp. Barn har förlorat sina föräldrar och föräldrar sina barn... Människor i chock och som inte äger mer än ett ombyte, tvättar sig med vatten ur en dunk bakom tältet som de lånar... De äger inget. Vi samtalar med pastorer och församlingar som förlorat sina visioner mitt i en apatisk jätteslum på ca 3 miljoner människor. Tänk dig, ca 300 000 människor omkom i jordbävningen i staden. Har aldrig mött en sådan förtvivlan och fattigdom på alla mina resor runt jorden...

Mitt i FN:s stora tältläger med drygt 7000 familjer, där vi dansar, sjunger och predikar gör Jesus under och dyrbara människospillror ber frälsningsböner... Igår öppnades ett blint öga!


Nu arbetar vi mot att köpa både land och temporära tältkyrkor här. Vi visionerar två nya församlinsplanteringar i direkt anslutning till festivalens avslutning. Vi kommer skänka skolbänkar och kläder till lägret vilket de nya församlingsplanterarna kommer få glädjen att kanalisera.

Be för Port au Prince! Be för oss!

Vi hörs!