16 november, 2010

Andra halvlek

Igår hade jag en så go ledig dag här i Pittsburgh... Tränade, käkade kycklingvingar och stek, skrattade med vänner, spelade biljard och såg avslutningsvis filmen Red på bio...


Idag efter att både lett böneskola och undervisat på MCM lunchade jag med Jeff Leake... Subway mackor - mums! Vi samtalde och visionerade framtid. Jeff berättade om prioriteringar och fokus han valt tillsammans med den helige Ande i bön inför andra halvlek.

1) Församlingsplanteringar
2) Onådda folk
3) De fattiga
4) Apostlagärningarna
5) Nästa generation

Kanon! Jag ber just nu och överväger att göra hans prioriteringslista till min egen inför andra halvlek! Kanske listar jag de lite annorlunda bara...

1) Onådda folk
2) Apostlagärningarna
3) Nästa generation
4) Församlingsplanteringar
5) De fattiga

Jeff är en gudsman. Han har ett starkt böneliv. Jag skärps i hans gemenskap. Vill bara fortsätta framåt för full maskin!

Ber för Pakistan, Indien, Nepal och Bangladesh - kanske den mest onådda regionen i världen! Ber att Gud ska ge SOS en större lokal i Stockholm city! Ber att vi ska få döpa 100 stockholmare under 2011!

Vi hörs!