18 december, 2010

Investera rätt!

En del investerar i aktier, obligationer och egendomar... Det är naturligtvis alltid bra att spara, förvalta och omsätta för att förmera men det finns också risker och allt kapital kan gå förlorat... Själv investerar jag i människor. Kanske borde göra både och... Att investera i människor har också sina risker - de kan svika, förråda och vända sig emot dig. En gång nära vän, familj och allierad ser sig några år senare som bitter fiende...

Tror ändå det är säkrare att investera i människor än i guld och död kall metall. På lång sikt är nära vänner en tryggare aktie än en labil och osäker marknad, börs och bank. Investera i relationer, ge tid, kärlek och omsorg. Investera i sann vänskap, fattiga och sjuka... Investera i nya lärjungar till Jesus och trofasta bärare och pelare i församlingen!


Älska, ära och ge! Tre underbara gudsrikes element och andliga dynamiska saker som alla blir mer och bara växer desto mer du ger bort utav dem. Kärlek, ära/ respekt/ heder och generositet kan inte misslyckas!

Mina ledare, församlingen och alla nya lärjungar till Jesus som finns i min omedelbara närhet! Jag älskar er! Jag vill bara ära er! Jag vill ge mitt liv för er! Önskar er en välsignad julhelg!

Er pastor och förebedjare

Johannes Amritzer