22 december, 2010

Tid att reflektera, skratta och njuta!


Huset är städat. Granen på plats. Det mesta handlat och inköpt. Administrationen undanstökad. Julavslutningarna och festerna är avnjutna...

Nu sitter jag framför en brasa i min källare. Dricker kaffe, smaskar på en Paradis ask och njuter av tanken på en nyfrälst väns andedop igår eftermiddag - finns inget som när en vuxen karl sprutar och bubblar i tungor för första gången i sitt liv!

Nu är det tid att reflektera, skratta och bara njuta! Vilket år som ligger bakom - Gud har varit sååå god mot oss! Jag känner sann och äkta tacksamhet och vill inte ta något för givet inför framtiden... Just nu är livet toppen. Jag fylls av ödmjuka tankar. Känner gudsfruktan och samtidigt pirrande förväntan inför alla Guds överraskningar i 2011! Jag är äventyrare sedan många år och kommer fortsätta göra upptäcksresor i okända landskap nästa år!


Imorgon kommer min pappa och hans fru Annette på besök och stannar till annandagen. Två av mina systrar och Marias lilla syster firar med jul med oss i år. Älskar mina svågrar Fernan och Jonatan - det blir mycket kortspel och skratt kring köksbordet den här julen :) Fler gäster är på gång in och det blir fullt hus! Härligt!

Vi hörs!