27 januari, 2011

Magic Kingdom


Sitter i "tomorrowland" mitt i Magic Kingdom... Huvudet snurrar även om kaffet smakar gott och Florida solen steker ljuvligt... Disney World blir smått hysteriskt efter ett tag ;) Barnen älskar alla specialeffekter och åkattraktioner - jag längtar till en eka på en tyst spegelblank liten skogssjö... Ja, ja - nu är det gjort iallafall tänker en pappa som samtidigt njuter av att familjen trivs, skrattar och har kul!

En av mina bästa vänner Chris Gilkey startar i dagarna församling i Austin, Texas och jag följer händelseförloppet med stor förväntan på Gud! Chris har en sanslös potential, är en superbegåvning men samtidigt också en ödmjuk magnet för Guds favör och mirakelkraft... Chris har ett grundarteam på ca 60 helt överlåtna krigare. Kanon förutsättningar för en "megachurch" !!! Go Chris! God believes in you! Jag tror på dig (om det nu kan betyda något i jämförelse med vår Herre)!


Guds rike är mitt "Magic Kingdom" - sååå spännande hela tiden! Jag sår aggressivt och tror på stora skördar och en sanslöst god Gud! Alla mina drömmar kommer bli verklighet i Guds eget Magic Kingdom!

Ska predika och undervisa 5 ggr i Markham Woods Church här i Orlando till helgen! Undrar vad den helige Ande ska göra?! :)

Vi hörs!