25 januari, 2011

Sea World


Sitter med en kopp kaffe i varm eftermiddagssol mitt i "Sea World" utanför Orlando, Florida och njuter livet med min familj... Vi kom precis när parken öppnade imorse, redan kl 09:00, och har redan hunnit med " delfin och val show", sjölejon och uttershow och en helt sanslös speckhuggarshow! USA vet inga gränser och kan inte stava till ordet "lagom" vilket är så befriande underbart när man annars lever och bor i Jante-Sverige!


Vi har en kort mini-semester på fyra dagar innan jag predikar och undervisar här till helgen... Till helgen blir det under, tecken och heliga äventyr med Jesu Ande! :) Tänk att få tjäna Jesus och följa den helige Ande!

Men nu fortsätter vi njuta nöjesparkerna, solskenet och kaffe... Imorgon blir det "Magic Kingdom" en av fyra parker i Disney World! Vi har fått alla inträdena från församlingen här! Boende, resa och mat är betalt (familjen fick jag med mig på flygbonuspoäng) - tack Jesus för en extra spontan och ljuvlig tid med världens bästa familj! :)


Familjen är så viktig! Familjen är mitt största förtroendekapital för tjänst i Guds rike! Därför satsar vi också extra på just undervisning kring tjänst och familj i SOS Church den här våren! Glöm inte att anmäla dig till våra ledardagar här! Ledardagarna går under just devisen; "Familjen ditt största förtroendekapital" !

Vi hörs!