16 februari, 2011

Funderingar i Pittsburgh

Undervisar i ämnet Ständigt växande tro på MCM Ministry School i Allison Park Church, Pittsburgh... Ber mycket för SOS kommande festivaler i Pakistan. Jag brukar inte behöva slåss med jetlag, men den här gången är det segt... Sitter på gymmet; Club Julian och försöker motivera mig inför ett fyspass ;). Måste träna för att hålla mig vaken, men också för att kunna somna ikväll...

Funderar lite;

- Vill inte vara dömande, trångsynt och hycklande.
- Vill vara äkta, livsbejakande och hungrig.
- Vill bli snällare.
- Vill skratta mer.
- Vill ta vara på vänner och njuta stunden mer.
- Vill inte vara cynisk, bitter och gnällig.
- Vill älska Jesus mer.
- Vill vara passionerad för evangelium.
- Vill vara en bra pappa och make.



Sitter på "freeweights department" och konstaterar just nu att jag älskar lukten av hantlar och "boxargym atmosfär" :). Kan inte hjälpa det... Gillar det råa, oborstade, enkla, vackert slitna liksom... Arbetarklass och männens omklädningsrum är liksom min hemmamiljö, liksom boxning, vapen och stora stekar. Jag är krigare, äventyrare, jägare och biker - allt på en gång... Jag älskar att träna tills jag känner blodsmak i munnen eller blöder näsblod... Jag har inget behov av att försöka passa in vare sig i frikyrkligheten eller i ett snällt feministiskt plast- och låtsas-samhälle. Älskar lägereldar, skit under naglarna och när min fru går i högklackat och kjol. Jag är man och njuter av att vara just det också :)...

På lördag flyger jag till Austin Texas för att predika där i helgen! Sedan bär det av mot New Jersey...

Tack Jesus för livet!

Vi hörs!